Datu valsts inspekcija regulāri saņem jautājumus gan no uztrauktiem darbiniekiem, kuri jūtas izsekoti, kad darba devējs uzmana un pēta to ikdienas maršrutus, skaidrojumus lūdz arī darba devēji, kuri grib būt atbildīgi gan pret darbiniekiem, gan arī iegūt informāciju darba kvalitātes izpildes kontrolei, darba novērtēšanai, gan arī, lai efektīvāk plānotu uzņēmuma autoparka apkopes darbus un degvielas izmaksas.
Jāapzinās, ka, vācot ziņas par automašīnu, vienlaikus tiek iegūta informācija arī par tās vadītāju – fizisku personu. Tādēļ šādas informācijas apstrādei būs piemērojams personas datu aizsardzības normatīvo aktu tvērums.
Šim skaidrojumam jāpalīdz atšķirt “drīkst” un “nedrīkst” automašīnu izsekošanas tehnoloģiju izmantošanā no darba devēju puses, vienlaikus sniedzot informāciju arī darbiniekiem attiecībā uz to, kam jāpievērš uzmanība.
Pašsaprotamam būtu jābūt, ka darba devējs var apsvērt iejaukšanos tikai attiecībā uz tādām darbinieka ikdienas gaitām, kas skar darba devēja likumīgas intereses, respektīvi darba pienākumu izpildi. Informācijas apstrāde, kas atklātu ziņas par darbinieka privāto dzīvi, nav pieļaujama.
Darba devējam ir pienākums ievērot datu aizsardzības principus, tostarp prasību pēc caurskatāmības, godīgas un likumīgas datu apstrādes, un nodrošināt, ka jebkura darbinieka privātuma aizskaršana ir godīga un samērīga, kā arī, lai tiktu ieviesti atbilstoši datu aizsardzības tehniskie un organizatoriskie pasākumi.
Darba devējam vērtējot plānoto datu apstrādi attiecībā uz to ziņu apstrādi, kas saistītas ar darbinieka profesionālo darbību, līdzīgi, kā sākot jebkuru jaunu personas datu apstrādes procesu, jāievēro lietu kārtība:
Pirmais solis: noteikt, kāda mērķa sasniegšanai tiks izmantoti brauciena izsekošanas rezultātā iegūtie dati, kurus darba devējs plāno apkopot. Jāpatur prātā, ka, ja datus plānos iegūt viena nolūka sasniegšanai, tad citam nesaistītam nolūkam tos vairs izmantot nedrīkstēs. Tāpat jāpadomā, vai mērķis, kura sasniegšanai tiek plānots ieviest GPS kontroli, nav sasniedzams ar mazāk privātumu aizskarošiem līdzekļiem – ja nepieciešams automatizēti uzskaitīt nobraukto distanci, tad nevajadzētu uzskaitīt ziņas par mašīnas atrašanās vietu.