Jau kopš uzņēmējdarbības pirmsākumiem, komersanti popularizē savas preces un pakalpojumus, meklē dažādus risinājumus, lai piesaistītu jaunus un noturētu esošos klientus, informējot par pieejamām precēm, atlaidēm un jaunumiem. Ja pirms divdesmit gadiem mūsu pastkastītes tika pārpildītas ar dažādiem reklāmas bukletiem, informatīvām lapām un uz ielas mums nāca klāt cilvēki, lai izdalītu reklāmas lapiņas, tad uz šodienu mūsu viedierīces ir kļuvušas par pastkastīti reklāmas paziņojumu saņemšanai. Tas var būt elektroniskā pasta adrese, īsziņa vai telefona zvans.
Ņemot vērā arvien pieaugošo reklāmas saņemšanu un iedzīvotāju jautājumus, Datu valsts inspekcija ir sagatavojusi skaidrojumu fiziskām personām, kam ir jāpievērš uzmanība, ja izvēlaties saņemt reklāmas paziņojumu, kā rīkoties, ja saņemat reklāmas paziņojumus, bet neesat devis piekrišanu šādu paziņojumu saņemšanai, vai arī esat informējis pakalpojuma sniedzēju, ka turpmāk nevēlaties saņemt šādu paziņojumu, bet tie turpina pienākt.
Komerciāls paziņojums ir uz fiziskas personas (turpmāk tekstā – klients) elektroniskā pasta adresi vai, izmantojot citu elektronisku saziņas veidu, sniegts jebkāds paziņojums, kas paredzēts:
- preču vai pakalpojumu reklamēšanai;
- komersanta, organizācijas vai citas personas (turpmāk arī – pakalpojuma sniedzējs) tēla reklamēšanai [1].
Piemēram, komerciāls paziņojums ir klienta elektroniskā pasta adresē saņemts pakalpojuma sniedzēja piedāvājums iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu par pievilcīgu cenu, īsziņā saņemts jaunas preces vai pakalpojuma piedāvājums vai, izmantojot automātiskās zvanīšanas sistēmu, kas darbojas bez cilvēka līdzdalības, saņemts piedāvājums piedalīties pakalpojuma sniedzēja rīkotā konkursa izlozē.
Normatīvais akts [2] aizliedz pakalpojuma sniedzējam nosūtīt klientam komerciālu paziņojumu, ja konkrētais pakalpojuma sniedzējs nenodrošina klientam iespēju atteikties no komerciāla paziņojuma saņemšanas.